Silniki
produkowane w crossach dzielimy na czterosuwowe (4T) i dwusuwowe (2T).
Zasady działania oraz konstrukcje ich się różnią dlatego
postaram się omówić je po kolei.
Dwusuwy- 2T swoją nazwę zawdzięczją cyklem pracy który za
sprawą 2 ruchów wykonuje jeden cykl pracy wałem.
1. Pierwszy suw to pobranie miesznki do komory spalania za
pośrednictwem cofnięcia tłoka do dolnego martwego punktu.
2. Drugi suw to już spręzanie miesznki w cylindrze i zapłon. Wtedy
następuje praca, tłok cofa się do dolnego martwego punktu tym samym
wypychając spaliny nową świerzą mieszanką. I wszystko ciągle się
powtarza.
Tutaj animacja która pomoże wyobrazić sobie cały proces:
Silniki 2T posiadają tzw. komorę rezonansową (dyfuzor) która
wycisza oraz odpowiada za cofnięcie części mieszanki do cylindra,
ponieważ nie cała ulega spaleniu.
Dzięki dyfuzorowi obniża się spalanie i podnosi moc silnika.
Oto animacja całego procesu:
Zasady działania silnika mamy omówione, teraz możemy
przedstawić konstrukcję:
Z racji, że dwusuwy nie posiadają miski olejowej smarownie jest
dostarczne w miesznce paliwowo-olejowej.
Dłatego do benzyny dodajemy olej co wyjaśnia kopcenie na niebiesko to
dym z rury wydechowej, spaliny oleju.
Tu możesz przetłumaczyć stronę na dowolny język:
Przejdź do kolejnej strony 2
Strona: 1 - 2 - 3
- 4 - 5 - 6
- 7 - 8 - 9
- 10 - 11 - 12
Powórt
na stronę główną
Licznik odwiedzin:
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL