Silniki produkowane w crossach dzielimy na czterosuwowe (4T) i dwusuwowe (2T). Zasady działania oraz konstrukcje ich się różnią dlatego postaram się omówić je po kolei.

Dwusuwy- 2T swoją nazwę zawdzięczją cyklem pracy który za sprawą 2 ruchów wykonuje jeden cykl pracy wałem.
1. Pierwszy suw to pobranie miesznki do komory spalania za pośrednictwem cofnięcia tłoka do dolnego martwego punktu.
2. Drugi suw to już spręzanie miesznki w cylindrze i zapłon. Wtedy następuje praca, tłok cofa się do dolnego martwego punktu tym samym wypychając spaliny nową świerzą mieszanką. I wszystko ciągle się powtarza.
Tutaj animacja która pomoże wyobrazić sobie cały proces:

praca

Silniki 2T posiadają tzw. komorę rezonansową (dyfuzor) która wycisza oraz odpowiada za cofnięcie części mieszanki do cylindra, ponieważ nie cała ulega spaleniu.
Dzięki dyfuzorowi obniża się spalanie i podnosi moc silnika.

Oto animacja całego procesu:

praca2tzdyfuzorem

Zasady działania silnika mamy omówione, teraz możemy przedstawić konstrukcję:

Z racji, że dwusuwy nie posiadają miski olejowej smarownie jest dostarczne w miesznce paliwowo-olejowej.
Dłatego do benzyny dodajemy olej co wyjaśnia kopcenie na niebiesko to dym z rury wydechowej, spaliny oleju.

Tu możesz przetłumaczyć stronę na dowolny język:


Przejdź do kolejnej strony 2

Strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12

Powórt na stronę główną

Licznik odwiedzin:

Darmowy licznik odwiedzin