Zasady działania silnika czterosuwowego- 4T jest ona zancznie dłuższa, tłok potrzebuje 4 ruchów, żeby wykonać pracę wałem.
1. Pierwszy suw, czyli ssanie, zawór ssący otwiera się, a tłok cofa się dolnego martwego punktu i zasysa miesznkę.
2. Drugi suw, sprężanie, zawór ssący zamyka się, a tłok spręża miesznkę, w górnym martwym punkcie następuje zapłon.
3. Trzeci suw, to rozprężanie tłok cofa się i wykonuje pracę.
4. Czwarty suw, wydech, zawór wydechowy otwiera się, a tłok idąc w górę wypycha spaliny.
I cały proces się powtarza.
Animacja dla lepszego zobrazowania:



 
Obraz dla 4 cykli pracy silnika:

cykle4t

Silniki 4T posiadają miskę olejową, która zapewnia smarowanie ruchomym elementom.
Dlatego do ich tankowania używamy tylko beznyny.
A spaliny nie kopcą, ponieważ spalana jest cała mieszanka paliwowo-powietrzna.

Teraz przejdziemy do konstrukcji silnika 4T:


Tu możesz przetłumaczyć stronę na dowolny język:


Przejdź do  kolejnej strony 4

Strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12

Powórt na stronę główną

Licznik odwiedzin:
Darmowy licznik odwiedzin